Hoe kunnen we het Nederlands van de kinderen stimuleren om succesvol te participeren aan de samenleving
Beschrijving
We willen het vrijetijdsaanbod in Brussel verbreden (divers vb. sporten, creatief,…) & uitbreiden (groter aanbod).
Voorbeeld van good practice: lees- en voetbalklasje op maandag (initiatief van papa op school, Nekkersdal stelt sportzaal, bib en vergaderzalen ter beschikking, juffen spreken kinderen aan)
Voorbeeld van TADA: combinatie van verantwoordelijkheidszin, NL, beroepen voor kinderen, rolmodellen én voor volwassenen die ook burgerzin opnemen in nieuwe netwerken.
Hoe? bouwstenen voor kwaliteit definiëren vb. NL trekker / geëngageerde vertrouwenspersoon, expliciete aandacht voor taal, expressie en ontspanning, kleine groep met individuele ondersteuning, selectie van deelnemers ifv noden ism leerkrachten, motivatie van kinderen afstemmen op aanbod, kwaliteitscriteria bepalen voor begeleiders.
Om een reactie te kunnen plaatsen moet u eerst registreren/aanmelden.
Log in