We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Terug naar overzicht

Opgroeien

Hoe kan elke ket groot worden in Brussel?

Hoe kunnen we het Nederlands van de kinderen stimuleren om succesvol te participeren aan de samenleving

Beschrijving

We willen het vrijetijdsaanbod in Brussel verbreden (divers vb. sporten, creatief,…) & uitbreiden (groter aanbod). Voorbeeld van good practice: lees- en voetbalklasje op maandag (initiatief van papa op school, Nekkersdal stelt sportzaal, bib en vergaderzalen ter beschikking, juffen spreken kinderen aan) Voorbeeld van TADA: combinatie van verantwoordelijkheidszin, NL, beroepen voor kinderen, rolmodellen én voor volwassenen die ook burgerzin opnemen in nieuwe netwerken. Hoe? bouwstenen voor kwaliteit definiëren vb. NL trekker / geëngageerde vertrouwenspersoon, expliciete aandacht voor taal, expressie en ontspanning, kleine groep met individuele ondersteuning, selectie van deelnemers ifv noden ism leerkrachten, motivatie van kinderen afstemmen op aanbod, kwaliteitscriteria bepalen voor begeleiders.
0
0
Log in om te reageren

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u eerst registreren/aanmelden.

Log in

Reacties