Nous utilisons des cookies fonctionnels qui sont nécessaires au bon fonctionnement du site Web. Les cookies analytiques nous permettent de mieux comprendre et améliorer l'utilisation de ce site Web. Vous pouvez refuser ou accepter les cookies analytiques.

Vous pouvez découvrir comment nous traitons ces infos dans notre politique de confidentialité et de cookies.

Retour à l'aperçu

Grandir

Comment chaque enfant peut-il devenir grand à Bruxelles ?

Hoe kunnen we het Nederlands van de kinderen stimuleren om succesvol te participeren aan de samenleving

Description

We willen het vrijetijdsaanbod in Brussel verbreden (divers vb. sporten, creatief,…) & uitbreiden (groter aanbod). Voorbeeld van good practice: lees- en voetbalklasje op maandag (initiatief van papa op school, Nekkersdal stelt sportzaal, bib en vergaderzalen ter beschikking, juffen spreken kinderen aan) Voorbeeld van TADA: combinatie van verantwoordelijkheidszin, NL, beroepen voor kinderen, rolmodellen én voor volwassenen die ook burgerzin opnemen in nieuwe netwerken. Hoe? bouwstenen voor kwaliteit definiëren vb. NL trekker / geëngageerde vertrouwenspersoon, expliciete aandacht voor taal, expressie en ontspanning, kleine groep met individuele ondersteuning, selectie van deelnemers ifv noden ism leerkrachten, motivatie van kinderen afstemmen op aanbod, kwaliteitscriteria bepalen voor begeleiders.
0
0
Connectez-vous pour réagir

Pour poster un commentaire, tu dois d'abord t'inscrire

Se connecter

Réactions