We maken gebruik van functionele cookies die minimaal nodig zijn om de website goed te laten werken. Met analytische cookies kunnen we het gebruik van deze website beter begrijpen en verbeteren. Je kan analytische cookies weigeren of aanvaarden.

Hoe we met deze informatie omgaan vind je terug in ons privacy- en cookiebeleid.

Terug naar overzicht

Gezond leven

Hoe kunnen we gezonder leven in Brussel?

Stad op maat van de fietser en voetganger

Beschrijving

- Bredere fiets- en voetpaden langs alle belangrijke Brusselse wegen - Voorrang aan de zwakke weggebruiker, altijd en overal - Volledige zone 30 in Brussels centrum - Maandelijkse auto-luwe zondagen om te beginnen, evolueren naar wekelijks - Sensibiliseringscampagnes voor een mentaliteitswijziging bij de Brusselse autobestuurder; te veel wordt er nog gedacht dat auto koning is, wat extreem gevaarlijke toestanden veroorzaakt voor fietsers en voetgangers. In andere Vlaamse steden is dit veel minder het geval, dus waarom in Brussel niet? Als je mensen aan het bewegen wilt krijgen moet je zorgen voor een veilige omgeving om dit te doen. Veel mensen willen wel meer de fiets nemen maar worden (terecht) afgeschrikt door het Brusselse verkeer en de soms ronduit vijandigheid van autobestuurders. Tijd om daar verandering in te brengen. Het tijdperk van de auto komt op zijn einde.
7
0
Log in om te reageren

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u eerst registreren/aanmelden.

Log in

Reacties