We use functional cookies that are necessary for the website to work properly. Analytical cookies allow us to better understand and improve the use of this website. You can refuse or accept analytical cookies.

You can find out how we handle this information in our privacy and cookie policy.

Back to the overview

Growing up

How can every kid in Brussels grow up well?

Hoe kunnen we het Nederlands van de kinderen stimuleren om succesvol te participeren aan de samenleving

Description

We willen het vrijetijdsaanbod in Brussel verbreden (divers vb. sporten, creatief,…) & uitbreiden (groter aanbod). Voorbeeld van good practice: lees- en voetbalklasje op maandag (initiatief van papa op school, Nekkersdal stelt sportzaal, bib en vergaderzalen ter beschikking, juffen spreken kinderen aan) Voorbeeld van TADA: combinatie van verantwoordelijkheidszin, NL, beroepen voor kinderen, rolmodellen én voor volwassenen die ook burgerzin opnemen in nieuwe netwerken. Hoe? bouwstenen voor kwaliteit definiëren vb. NL trekker / geëngageerde vertrouwenspersoon, expliciete aandacht voor taal, expressie en ontspanning, kleine groep met individuele ondersteuning, selectie van deelnemers ifv noden ism leerkrachten, motivatie van kinderen afstemmen op aanbod, kwaliteitscriteria bepalen voor begeleiders.
0
0
Sign in to comment

To submit comments you'll have to sign in/sign up.

Sign in

Comments