Nous utilisons des cookies fonctionnels qui sont nécessaires au bon fonctionnement du site Web. Les cookies analytiques nous permettent de mieux comprendre et améliorer l'utilisation de ce site Web. Vous pouvez refuser ou accepter les cookies analytiques.

Vous pouvez découvrir comment nous traitons ces infos dans notre politique de confidentialité et de cookies.

Retour à l'aperçu

Autres idées

Avez-vous d’autres idées pour faire de Bruxelles une ville meilleure?

Verkeersregels naleven

Description

Voor de veiligheid van alle weggebruikers : meer snelheidscontroles Voor de veiligheid van voetgangers : meer controles van fietsers die de verkeersregels niet naleven (op voetpaden rijden, door het rood rijden, in de niet toegelaten richting rijden, geen voorrang verlenen) 08.03.2020
6
3
Connectez-vous pour réagir

Pour poster un commentaire, tu dois d'abord t'inscrire

Se connecter

Réactions

Fietser kunnen vervelend zijn, maar ze zijn niet gevaarlijk. Voorzie goede infrastructuur voor hen, en ze zullen het gebruiken. Men zet zwakke weggebruikers tegen elkaar op door een slechte weginrichting en door de chaos die de slechte autochauffeurs in Brussel creëren.
De huidige generatie politici is verlegen om de wet toe te passen. Ieder probeert zoveel mogelijk zijn eigen achterban te bedienen: autogebruikers tegen fietsers, dat leidt de aandacht af van het echte probleem: als men het verkeersreglement echt zou toepassen , zou blijken dat het mobiliteitsbeleid gewoon onhoudbaar is. Alle constructeurs verkopen te krachtige wagens, teveel wagens per oppervlakte, 90% van de overtredingen tegen de wegcode worden gedoogd. Fietsers zijn vrijgesteld van het naleven van de wegcode en ook van gewone voorzichtigheid en hoffelijkheid, met de zegen van de groene partijen. De auto is de boeman en fietsers de politiek aangemoedigde overtreders bij uitstek: zo kan men de neoliberale status quo nog een tijdje handhaven en het debat ten gronde uit de weg gaan.
Volledig akkoord! Wij begrijpen niet waarom er niet meer snelheidscontrole plaatsvindt. Het doel is zone 30 in het hele gewest, maar in onze buurt is naleving van zone 50 nog een verre droom. Een flitspaal aan de Mariënmontkaai zou niet misstaan.